Isnin, 9 April 2012

yang tersirat..





assalamualaikum pembaca sekalian..






sebelum nie anis tak pernah bagitaw kenape anis buat dua blog berlainan..orangnya same ajer kan.. sebenar nie  blog yang nie anis cipta khas untuk luahan hati anis..terlalu banyak benda yang menyerabutkan jiwa anis.. dulu mungkin anis ada teman disisi untuk anis ceritakan ape yang anis rasa dan sebagainya...




wajar ker anis lepaskan segalanya melalui jemari anis?? anis tak ade tempat lain nak mengadu...anis pernah punya teman yang Allah bagi pinjam sementara untuk berada di sisi anis untuk menyokong dan sentiasa bersedia mendengar segalanya..tapi bila dah jauh macam nie.. mungkin sahabat anis tu sibuk dengan pelajarannya juga...




anis sebenarnya takut nak hadapi sem hadapan..sem 5 dekat u nanti..dulu, anis susah sangat nak mesra dan luahkan ape yang anis rasa dekat orang lain..biarlah hanya sahabat anis yang banyak mengenali luar dan dalam isi hati anis..setip patah kata-kata anis hanya sahabat anis yang memahami...tipu kalau anis kate anis takde kawan lain dekat u yang same course dengan anis kan..tapi tak semua kawan boleh terima baik buruk kiter sekaligus..




anis taw sahabat anis mungkin tak tahu blog nie..mungkin suatu hari nanti dia akan jumpa tanpa diduga kan.. di blog Anis Azmee kebanyakkannya luahan luaran diri anis...dah lame sangat anis tak bukak blog nie..bukan tak nak tulis entri baru, cuma anis tak nak baca balik luahan anis sebelum nie..tak pernah terfikir dek akal bila kami dipisahkan hanya atas dasar berlainan course..dulu kami same-same belajar dekat sekolah menengah..lepas tu dapat masuk u yang same..tapi tiba-tiba bila dah sampai sem 4 kiter terpisah..anis ingatkan lepas anis habis praktikal nanti,dia masih ada untuk terus same-same grade dan sambung ijazah balik..tapi rupanya tak..




dia dapat tawaran belajar tempat lain..dalam bidang yang jauh bersimpang daripada dunia kami yang dulu..dia selalu mengadu dekat anis yang dia tak selesa dekat sane..tak boleh nak study..tapi apakan daya anis..anis hanya mampu bagi support dari jauh..dia must move and move until the end...dia kecewa sebab dia tak dapat ape yang dia nak..dia tak dapat jadi yang terbaik masa zaman kegemilangan beliau di sekolah dulu..




sekarang anis tak tahu..anis kecik aty ker anis patah hati ker...i really don't know why..anis dah jarang balas mesej dia...bila dia mesej..mesti ada masalah yang dia nak bagitaw..anis hindarkan diri..anis sendiri tak tahu kenape anis mesti buat dia macam tu..mungkin anis tak nak dengar masalah dia yang buat anis rase anis tak sanggup nak dengar apatah lagi tengok tangisan dia atas apa yang dia terpaksa hadapi..



anis sangat-sangat sayangkan persahabatan anis...terlampau rindukan dia...anis sanggup buat ape ajer asalkan dia gembira...but i am really scared..dulu kalau anis tak faham ape-ape ataupun tak taw macamaner nak buat assignment ataupun tak sefahaman dengan kawan..dia akan bantu anis..dia akan pujuk anis.. but now..i am alone..mampukah saya awak??anis tak tahu..anis harap anis mampu grade walaupun dia tak de di sisi saya nanti..

7 ulasan:

  1. sabar ea syg :') pinky tau ape yang anis rasa. sebab pinky pun pernah rasa mcm tu jgk. But now, pshbtn pinky & kwn pinky still okay. walau jauh, but itu bkn phalang :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. time kacih pinky..^_^ pinky sudi bagi nasihat.. ape-ape pown hidup kna kuat kan..

      Padam
  2. sabar ek anis . saya yakin anis mampu walaupun tanpa teman di sisi . persahabatan memang penting . tapi kan , nape anis tk reply mesej dia ?? dia tk terasa ke ??

    BalasPadam
    Balasan
    1. entahlah.. mybe dia terase.. tapi anis tak sggup nak dgr tangisan dia lg..

      Padam
  3. Sabarlah wahai anis... anis muda lagi... kak kasih nak bg tau anis... kita tetap akan berseorangan walaupun kita ada keluarga, kengkawan dan bila anis dah kawin hubby n anak2... kita tetap akan berseorangan....
    anis kena kuat... tabahkan hati.. cekalkan semangat.. teruskan perjuangan untuk diri anis bukan untuk sape2... kejar impian anis walaupun anis sendiri tanpa kawan, Allah itu ada sentiasa dekat dgn kita...
    Kak Kasih doakan semoga Anis sentiasa dalam rahmat Allah...

    BalasPadam